Kutatók a chicagói Field Múzeumból

Utolsó módosítás dátuma : 2017. február 13.

Kutatók a chicagói Field Múzeumból az Eszterházy Károly Egyetem Herbáriumában.

A közelmúltban az egyetemi folyóiratban a perui májmohákról megjelent tanulmány mely az Acta Biologica Plantarum Agriensis (Graham, Fischer & Pócs, 2016) egy részletes bepillantást nyújt Peru központi részén elhelyezkedő keleti Andok mohaflórájába. (A cikk itt letölthető).

A tanulmányozott régió Selva central, azaz a perui "dzsungel" néven ismert. Az itteni gyűjtések egy nagyon változatos képet mutatnak a Kordillerák El Sira, azaz az Andok eddig elszigetelt és ismeretlen tartományára nézve.

A cikk szerzői 40 új adattal bővítették a Perui Köztársaság eddig ismert májmoha flóráját.

A trópusi Andok a világ egyik nagy biodiverzitási központjának számít, azonban biológiai sokfélesége,
valamint a mohák kevésbé ismertek és eléggé alulreprezentáltak a trópusi Andokból az eddigi hiányos kutatások miatt.

Pócs Tamás Professzor eddig is tanulmányozta a perui májmohaflóra változatosságát és eloszlását valamint részt vett a legutóbbi perui kutató expedícióban: perui, chilei, kanadai, USA és norvégiai kutatókkal együtt.

Margaux Fischer a Field Múzeum (Chicago, USA) kollaboránsa február elsején érkezett az Eszterházy Károly Egyetem Herbáriumában (EGR), azzal a céllal, hogy Pócs Tamással együttműködve meghatározzák azt a több mint 4000 tasakban gyűjtött mohaanyagot mely főleg a tavaly májusi, a Yanachaga-Chemillen Nemzeti Park területén előforduló mohákat tartalmazza.

Sass-Gyarmati Andrea, az egri Herbárium kurátora szintén részt vesz a növényanyag meghatározásában.
Margaux és a Field Múzeum több munkatársa a továbbiakban is termékeny együttműködésben Pócs Tamás professzorral idén Peruban egy trópusi intenzív bryologiai kurzust szerveznek.

A cél az, hogy a kurzus fölkeltse az érdeklődést a fiatal perui kutatók részéről és behatóbban tanulmányozzák a szülőföldjükön található nagyon gazdag mohaflórát.

Szintén a közös együttműködés keretén belül a hét folyamán a herbáriumba visszatérő vendégként érkezik
Matt von Konrat (Field Múzeum, Chicago), akivel korábban a Fidzsi-szigeteken gyűjtött mohaanyag további feldolgozása a cél az egri kutatókkal közösen.